Az alábbiakban a leggyakrabban feltett kérdéseket olvashatják összegyűjtve. Ha ezek olvasása után is lenne még kérdésük, hívják bátran a megadott telefonszámot.
A szabályzat el nem olvasása, figyelmetlen elolvasása, illetve meg nem értése nem mentesíti annak tartalama, és jogi felelőssége alól.
Tényleg eredetiek a Galériában látható fényképek?
Igen, eredetiek! Az összes képet én készítettem. Semmilyen módon nem lettek manipulálva.
AJÁNLAT: Ha bárki, akár egyetlen retusált képet is talál a Galériában, vállalom, hogy INGYEN kitisztítom az összes bútorát! Sőt az egész családjáét!
Mennyi időnként javasolt egy kárpittisztítás?
Amikor már ciki vendéget hívni. 🙂 És hogy kinek hol van az a határ, az teljesen egyedi…
Elszállítják a bútort?
Minden bútort a helyszínen tisztítok, mert a kétszeri szállítás többe kerülne, mint maga a tisztítás. Plusz még meg is sérülhetne a szállítás közben.
Hiteles Google-vélemények a munkámról!
↓ Olvasásukhoz ↓ kattintson ↓ a csillagokra. ↓
Poratka irtást végeznek?
Igen, minden esetben, felár és vegyszer nélkül, ugyanis igen forró, sok esetben 90 C°-os vízzel dolgozom, amit igen rosszul viselnek…
De harcolni ellene teljesen felesleges. A poratkát teljesen kiirtani lehetetlen, mivel a tápanyagforrásuk az emberi hámszövet, a köröm, a szőr, de ugyanúgy kedvelik az állati szőröket és tollakat is, így mindig is jelen lesznek az életünkben, bármit is teszünk. Hiába tisztíttatja ki a szőnyeget, attól még ott lesznek az ülőgarnitúrán, az ágyán, székein, a ruháin, és fordítva. Ezért senkinek ne fizessenek poratka irtásért külön felárat egy fillért sem!!!
Akkor mit tehet, aki allergiás a poratkára? A saját tapasztalatomat osztom meg Önökkel.
Először is nem a poratka ellen kell harcolni, hanem az ürüléke ellen,ugyanis az tartalmaz egy erősen irritáló fehérjét, ami allergizáló reakciót vált ki. Az én párom erősen allergiás a poratkára, elnézést, az ürülékére. Először vettem egy olyan „szuper” porszívót, „ami a Hepa szűrőjének köszönhetően a por 99,6%-át felfogja”. Csakhogy ez messze nem igaz! Legalább is a porszívózás úgy nézett ki a páromnál, hogy egy tízes zsepi nem volt elég, annyira folyt az orra, könnye. Kín és szenvedés volt szegénykémnek. Kis tájékozódás után vettem egy vízszűrős porszívót,- nem takarító gépet!-, amiben porzsák helyett víz van. Az örvénylő víz annyira jól megköti a port, hogy most minden gond nélkül, vígan porszívózik, mert semmije sem folyik, az allergiás reakciók teljesen megszűntek! De nem mindegy, hogy milyen vízszűrös gépet vesznek. Ha felhívnak, szívesen elmagyarázom, hogy mire kell figyelni.
Van valahol telephelyük, ahova mi elvihetjük a tisztítandó szőnyeget vagy bútort?
Nincs, bútort kizárólag helyszínen tisztítok.
Szőnyeg esetében kérem hívja kollégám8at: Révész Zoltán: 20/923-4564
Dolgoznak hétvégén?
Elsődlegesen közületeknek, cégeknek. Magánszemélyeknek csak sürgős esetekben, vagy ha hétköznap semmiképpen nem megoldható, és van szabad kapacitás hétvégén.
Dolgoznak éjszaka?
Sajnos nem. Valamikor nekem is kell aludni. 🙂
Akkor jönnének tisztítani, amikor a gyermekem aludni szokott. Nem okoz ez problémát ?
Inkább az okoz problémát, amikor elmegyek. 🙂
Bármilyen bútorkárpitot ki lehet tisztítani?
Nem! Vannak úgynevezett víztaszító, vagy ahogy egyes eladók mondják; teflonos anyagok, vagy „szennytaszító” kárpitok. De én még nem láttam olyat, hogy a csokifolt leugrott volna a szövetről… 🙂
Elméletileg ezek a szövetek nem koszolódnak, de a gyakorlat mást mutat. Ugyanúgy foltosak lesznek, lezsírosodnak, mint bármelyik másik anyag. Viszont amikor tisztítanánk, az én tisztító szeres vizemet sem issza be a szövet. Márpedig anélkül nem tudom kiszedni a foltokat. A szövetek felületéről – pl. a karfáról – a zsírt el tudom távolítani.
Bármilyen foltot ki tudnak szedni?
Ilyen nincs! Aki azt állítja, hogy bármiből bármilyen foltot ki tud szedni, az hazudik! Vagy nagyon nem ért a kárpittisztításhoz…
Ugyanis egy folt eltávolíthatóságát elsősorban nem a jellege, hanem a bútorkárpit összetétele határozza meg. A természetes anyagokat előszeretettel használják a mintás, nyomott bútorkárpitokhoz, mert tartósan megtartják a mintájukat. Viszont amikor pl. ráborul a kávé és megszínezi, akkor annak a „mintáját” is tartósan megtartják ezen szövetek.
Én a lehetetlennek tűnővel is megpróbálkozom, de csodát tenni nem tudok.
Volt olyan eset, amikor az ágy kint volt a teraszon, és a környék összes kutyája és macskája évekig azon élte az életét.
Gondolhatják hogy nézett ki… Nem…el sem tudják képzelni…
A tulajdonos egyszer rájött, hogy neki szüksége lenne rá, alvás céljára, és tisztítsam ki, de újszerűre ám! Hát nem vállaltam.
De szerencsére nem ez a jellemző. A legtöbb gondot inkább az okozza, hogy a háziasszony arra gondol, majd Ő megcsinálja, ahogy a reklámokban látta, mert az úgy sokkal olcsóbb.
Elrobog a boltba, megveszi a legjobban reklámozott „csodaszert”, és nekiáll a súrolásnak. Pár óra múlva, holt fáradtan, és dupla akkora folttal a helyén rájön:ez nem jött össze, és ekkor hív engem.
Csak sajnos ekkorra már egy (vagy több) vegyi folyamatot elindított. Ez befixálhatja a folt színét, a festék molekulák tartósan kötődhetnek a szövet szálaihoz, mintha megfestették volna.
Rosszabb esetben még az anyagot is „megmarja”, azaz egy világosabb folt lesz rajta.
Ugyanis a tisztítás egyik fő szabálya, hogy foltot soha nem tisztítunk vegyszeresen használt bútoron, csak telibe az egészet!!!
Általában 20 esetből 19-szer még ekkor is tökéletesen ki tudom szedni a foltot.
De néha előfordul, hogy ha elég erős „csodaszert” használ a háziasszony, vagy a próbálkozások során sok különböző szert is rálocsol egymás után a foltra, akkor – szerencsére ritkán -, de előfordul, hogy egy enyhe kontúrvonal visszamaradhat. Leginkább a tisztítandó szövet anyaga befolyásolja a végeredményt. Ugyan olyan folt az egyik anyagból tökéletesen kijön (pl.velúrhatású szövetből, másnéven Alcantara-ból), egy másik anyagon kontúrt hagy. Sajnos nincs 100% garancia arra, hogy minden folt tökéletesen kijön minden anyagból. Azonban a Galériában látható fotók is bizonyítják, hogy igen magas hatásfokkal dolgozom.
Csak a rendszeresen karbantartott, és házilag vegyszeresen nem tisztítgatott szőnyegen és bútoron várható el megfelelő végeredmény!
Adnak garanciát a tisztításra?
A Galériában, és a videóimban is láthatják, hogy igen magas hatásfokkal dolgozom.
De még több, mint 24 éves tapasztalattal a hátam mögött sem merek olyan merész kijelentést tenni, hogy garantálom, hogy minden foltot kiszedek.
Ilyet csak egy amatőr mond, vagy egy olyan pancser, aki nagyon nincs a helyzet magaslatán…
Egy nagyon erősen túlszennyezett bútorkárpitnál előfordulhat, hogy egy-két folt nem jön ki tökéletesen, csak halványabb lesz, – főleg ha a háziasszony a foltokat megkezeli különböző szerekkel. (Ecet, szódabikarbóna, só, stb.) És sajnos a magyar emberek 99%-a neki esik a foltoknak valamilyen „folteltávolító csodaszerrel”, és amikor mégsem tűnik el tőle, akkor hívnak csak, hogy segítsek. Viszont ekkor már elindul egy vegyi folyamat, amitől a festék molekulák erősebben, vagy maradandóan rögzülnek a szövet szálaihoz, amit már én sen tudok minden esetben leszedni. Gyakorlatilag megfestődik a kárpit, amit a tisztítással sem lehet eltüntetni. Ugyan úgy, mint amikor Ön kimossa pl. a barna nadrágját, és az sem lesz fehér szövet, megmarad a barna szín.
Énah, és akkor sem lesz már jobb, ha újra végig megyek rajta. Előfordul, hogy másnap felhívnak, hogy maradt vissza halvány folt, még egyszer menjek át a folton. Általában 1-3 óráig tart egy kanapé kitisztítása. Ezalatt nem egyszer megyek rajta végig, hanem 10-20-30-40-szer, attól függően, hogy mennyire szennyezett. Én már az első alkalommal is a legjobb tudásom szerint csinálom meg. Előáztatom, előkezelem, többször átmegyek rajta, és ha az általánosan használt mixemtől sem jön ki folt, akkor jönnek a speciális, erős szerek. Én nem csak egyszer húzom végig a fejet a foltokon. Ha ezektől nem tűnik el, akkor már semmitől.
Használt, foltos bútorból garantáltan foltmentes, vadonat újat csak kárpitos tud csinálni!
Ezért ha megrendeli a tisztítást, azzal elfogadja, hogy nincs garancia minden egyes folt eltávolítására!
Egy javaslat:
Ha valamilyen baleset folytán szennyeződés kerül a szőnyegre vagy kárpitra, ne próbálja meg eltávolítani semmilyen „csodaszerrel”, hanem először szedje fel a nagyját, majd tiszta, enyhén vizes ruhával kicsit törölje át, ilyen módon picit hígítsa fel a foltot.
Kefével ne súrolja tiszta erőből a szennyeződés helyét! Egy foltot nem fizikai erővel kell eltávolítani, hanem megfelelő vegyszerrel feloldani, és eltávolítani!!!
Az erős súrolás által csak megsérül a szövet: bolyhosodik, kifakul, elvékonyodik, végső esetben kiszakad, ami már helyrehozhatatlan!
Az nem baj ha foltos marad a bútorszövet. Én később igen jó eséllyel teljesen el tudom távolítani a megmaradt szennyeződést, ha nem kezelgeti meg semmilyen szerrel.
Milyen technológiával tisztítanak?
Extrakciós technológiával dolgozom. A vegyszeres víz kijuttatása a szövetre, majd visszaszívása. Kivéve az egész bútor vagy valamelyik részének aljára. Az egyes elemek alján lévő takaró szövet nincs benne a tisztításra kerülő felületekben.
- A durva szennyeződést (pl.: rágó, ragasztó, viasz, körömlakk, vér, stb.) speciális szerekkel eltávolítom.
- Speciális tisztítószeres vizet a tisztítandó felületre hordom. (nem TV-ben reklámozott univerzális csodaszert vagy port használok…) Gyakorlatilag ugyanúgy kimosom a padlószőnyeget, vagy bútorkárpitot, ahogy Ön a mosógépével kimossa a ruháit. (Az említett hármas kombináció, valamint a lelkiismeretes munkavégzés biztosítja a lehető legjobb eredményt, amelyekből jó néhányat a Galériában is láthatnak.)
- Szükség esetén az adott textilnek, illetve szőnyegnek megfelelő eszközzel a szennyeződést fellazítom,(szőnyegnél a speciális gépek valamelyikével.)
- Ezután egy hatalmas szívóerejű géppel kiszívatom a szennyes vizet, majd kellő számban megismétlem a mosást a padlószőnyegen és a kárpiton, amíg szemmel láthatóan minden koszfolt el nem tűnik.
Hogyan védik a lakásom tisztaságát és a padlót?
Először is utcai cipővel nem megyek be a lakásába, hanem viszek benti, váltó cipőt, aminek a talpa tökéletesen tiszta. Muszáj munkavédelmi cipőt használni, mert vízzel és árammal dolgozom egyszerre, és ha ez a kettő véletlen keveredik, akkor nélküle rázós élményben lenne részem…
Másodszor. Sajnos a gravitációra nem vagyok hatással. A technológiából kifolyólag a bútor tisztításakor, a vegyszeres víz kipermetezésekor előfordulhat, hogy a vízpermetből valamennyi a padlóra, illetve a beszórt szövetből lecseppenhet a víz. Ezt én a munka közben folyamatosan felszívom. A minőségi, jól lerakott és rendszeresen karbantartott fa alapú padlók ezt minden esetben gond nélkül kibírják, amíg a tisztítással végzek.
Az érzékeny padlókon azonban igyekszem ezt a minimálisra csökkenteni speciális védelemmel. Ez egy nagyon erős anyag, kis peremmel, ami pont elég ahhoz, hogy felfogja a vizet, tulajdonképpen egy mini medencét alkotva. Így nem folyik rá a víz a laminált padlóra, nem áll rajta.
A védő ponyva használatáról minden egyes helyszínen fénykép készül! ( Ugyanis volt olyan ügyfél, aki úgy próbált trükközni, hogy le akarta tagadni, hogy használtam majd velem akarta kifizettetni a régebben megsérült padlójának felújíttatását. )
Érheti károsodás a tisztítandó padlószőnyeget, kárpitot?
A tisztítástól biztos nem. Először is azért nem, mert hosszú évek tapasztalata alatt kipróbált vegyszereket használok, amelyek nem fakítják, ill. oldják ki a szőnyegek és a bútorok kárpitjának a színét. Másodszor pedig a jó minőségű padlószőnyeg vagy bútorkárpit nem engedi a színét, nem nyúlik ki, vagy megy össze a tisztítás közben.
De mint tudjuk, a kivétel erősíti a szabályt.
Önnel is biztos előfordult már, hogy egy új ruha első mosásakor elszíneződött a mosóvíz, vagy rövidebb lett a nadrág szára. Viszont ez csak az első mosás után derült ki. Szerencsére igen ritkán, – évente egy-két alkalommal -, velem is előfordul, hogy valamilyen elváltozás áll be a legelső tisztítás után.
Ez abból adódik, hogy a kedves ügyfél valamilyen olcsó (akciós?!) vagy nem megfelelően kezelt/festett szőnyeget vagy bútort vásárol, aminek gyenge minőségű az anyaga, annak a festése, és az első tisztításkor derül ki, hogy engedi a színét, esetleg foltos lesz.
Azonban van egy bútor, ami elég drága, de – saját tapasztalat alapján-, fura módon mégis engedi a színét a tisztítás során. Ez egy Ligne Roset Togo termék. Ha ilyet szeretne tisztíttatni erre készüljön fel! A színe nem fakul, a tisztítás után nem lesz világosabb. Csak az a gond, hogy nincsenek lábai, a szövet közvetlenül érintkezik a talajjal, ami ha elszíneződésre hajlamos, akkor a színét engedő nedves kárpit a száradás ideje alatt azon maradandó károsodást okozhat!
Továbbá egyes szövetek – összetételtől függően – a víz hatására kismértékben összemehetnek esetleg kitágulhatnak,mint a ruhák mosáskor.
Rendszerint ez nem tartós, a száradás után visszaáll az eredeti állapot.
A profi ipari gépem hihetetlen erősen és hatékonyan visszaszívja a szőnyegből a szennyes vizet, de ez nem azt jelenti, hogy nincs szükség valamennyi száradási időre.
A helyszínen minden alkalommal tájékoztatom, hogy mit kell ahhoz tenni, hogy a kitisztított bútorok milyen módon száríthatók meg a leggyorsabban. Pl. ajtók, ablakok kinyitása, ventilátorok, légkondicionálók bekapcsolása. Rendszeresen szembesülök azonban az ügyfelek különböző ellenkezéseivel, kifogásaival. Pl. van 10 ablak a házban, de csak kettőn van szúnyogháló, és csak azokat hajlandók kinyitni, mondván;berepül egy-két légy, szúnyog. Vagy azt mondják, nem szeretik a huzatot. Vagy nem akarják bekapcsolni a légkondicionálókat, mondván sok áramot fogyaszt.
Nem minden nap történik tisztítás az Ön lakásában. A károsodás megelőzése érdekében inkább a bútor mielőbbi száradása legyen a cél! A tisztítás befejezésekor a kedves ügyfél miután meggyőződött arról, hogy a tisztítás úgy végződött, ahogy azt Ő szerette volna, és meg van elégedve a munka minőségével, azután kiegyenlíti a tisztítás számláját. Ezzel elismeri, hogy a tisztítás az Ő teljes megelégedésével végződött. A hatalmas szívóerejű profi ipari gépem biztosítja, hogy a tisztítás végén a lehető legkevesebb víz maradjon a tisztított dolgokban. A távozásom után a száradási időre azonban már nem vagyok közvetlen behatással. Amennyiben nem tartja be a szárításra vonatkozó utasításaimat, és pár nap múlva kellemetlen szagok, vagy más elváltozások állnak be, az a megrendelő felelőssége!
A tisztíttatást, mint szolgáltatást mindenki csak a saját felelősségére veheti igénybe! A kitisztított bútorok szárítása minden esetben a megrendelő felelőssége és kötelessége!
Reklamációt 48 órán belül tudok elfogadni! Ennyi idő alatt a száradási feltételek megteremtésével még télen is megszáradnak a kitisztított bútorok.
Ha mégsem száradnának meg, akkor a megrendelő nem tartotta be a szárításra vonatkozó utasításokat. Ezért az ebből adódó kellemetlenségekért felelősséget nem tudok vállalni!
Évente egy-két alkalommal kapok olyan visszajelzést, hogy nem száradt meg 2 nap alatt sem a bútor. Halkan jegyzem meg, hogy ha az összes többi ügyfélnek időben megszáradt a bútora, akkor a hiba annál az egy-két embernél van…
Néha előfordul olyan vis maior eset, amire lehetetlen előre felkészülni a tisztítás során.
Mint például az alábbi történetben.
Rengeteg díszszeges fotelt, kanapét tisztítottam már a több mint 24 éves praxisom alatt, minden probléma nélkül, egy esetet kivéve.
Egyszer megrendeltek egy fehér szövetes étkező fotel tisztítását, amin a kárpit szélén bronz színű díszszeg volt körben, ugyanolyan, amilyenből már rengeteg láttam azokon a bútorokon, és amiket eddig már sikeresen kitisztítottam. Ezek a fotelek is tökéletesek lettek, minden foltot kiszedtem a szövetből. De másnap jött a meglepetés…
A díszszeget általában vasból csinálják, amiket bevonnak rézzel, nikkellel, vagy bronzzal, amitől vízállóvá válnak. Kitisztítottam a fotelt, és utána természetesen nedves maradt a szövet, ahogy ilyenkor lenni szokott. Minden rendben lévőnek látszott.
Azonban másnap hívtak, hogy baj van. Kiderült, hogy valamilyen selejtes, vagy nagyon hitvány minőségű díszszeget használtak a gyárban, ahol fotelt csinálták. Másnapra a nedvességtől berozsdásodott, és a rozsda szétterült a fehér szöveten a díszszegek mellett. A megrendelő nem hibáztatott, mert ő is belátta, hogy az nem volt előre látható, hogy be fog rozsdásodni. Csak szólni akart, hogy mennyire pórul járt. Igazából nagyon mérges volt, mert állítólag 200.000 Ft volt a székek darabja… Javasoltam, hogy keresse meg a gyártót, és kérje rajtuk számon, hogy miért használtak ilyen hitvány díszszegeket egy ennyire drága fotelen.
Érheti károsodás a kő padlót?
A kőpadló esetében általában károsodásról nem beszélhetünk. A fényes felületeknél ideiglenes bemattulás szokott előfordulni, mikor a víz elpárolog, és az ott maradó tisztító szer maradvány rászárad. Ez rendszerint egy-két tiszta vizes felmosás után megszűnik. Igen ritkán előfordul egyes fényes, rendszerint nagyon sötét kőlapnál, hogy ez nem elég, mert nagyon rászárad. Ilyenkor folyékony Cif-es áttörlésre van szükség. A tapasztalat szerint ez tökéletesen eltűntet minden nyomot.
Kivéve a mészkőből készült járólapok esetében. Ezeken még a tiszta víz is maradandó nyomot hagy, ezért ilyen burkolaton nem vállalok tisztítást!
Még úgy sem, hogy van speciális ponyvám, amit a bútor alá tehetek. Ugyanis a munkavégzés során amikor a vizes ponyván állok nedves lesz a cipőm talpa, és amikor ki kell lépnem a kőre, akkor az maradandó nyomot hagy. Vagy óhatatlanul lecsöppenhet a víz valamelyik eszközömről a kőre, és foltos lehet. Vízzel dolgozom, lehetetlen úgy dolgozni, hogy ne csöppenjen le víz.
Érheti károsodás a fa padlót?
A fa padlók esete kicsit bonyolultabb.
Sajnos a gravitációra nem vagyok hatással. A technológiából kifolyólag a bútor tisztításakor, a vegyszeres víz kipermetezésekor előfordulhat, hogy a vízpermetből valamennyi a padlóra, illetve a beszórt szövetből lecseppenhet a víz. A minőségi, jól lerakott és rendszeresen karbantartott fa alapú padlók ezt minden esetben gond nélkül kibírják, amíg a tisztítással végzek. De nem mindegy, hogy milyen fa padlóról is beszélünk.
Kezdjük a legproblémásabbal.
Olajozott parketta vagy padló: Vannak olyan mazochista emberek, akik a természetességre hivatkozva ilyet raknak le. Az egyik ügyfél mondta: „Bevállaltuk ezt a lakk nélküli megoldást…szép, természetes, nagyon bio, de még a lecseppenő tiszta vízcseppek is egyből örökké tartó nyomot hagynak…”
A bútorkárpitokon lévő szennyeződések nagy része zsiradék, ami az évek alatt rakódik rá a bőrünkről. Ezt zsíroldó szer használatával tudom eltüntetni. Viszont ez a padló olajozását is oldja, ami maradandó nyomot hagy. Lehetetlen úgy dolgozni, hogy egyetlen csepp tisztítószeres víz se essen a padlóra. Ezért ilyen lakásban nem vállalok tisztítást.
Régi fajta, – oldószeres, és nem vízbázisú- lakkozott szalagparketta vagy hajópadló: Ezekkel semmi gond nem szokott lenni, azok még rendes fából készültek/készülnek. Valamint a lakkréteg megvédi a nedvességtől padlót. Kivéve, ha a lakkréteg már erősen megkopott. Ekkor azon a részen, ahol víz éri, sötétebb lehet a parketta. Rendszerint a száradás után újra kivilágosodik.
Vízbázisú „lakkal” lekent parketta. Azért tettem idézőjelbe, mert én ezt nem tartom igazi lakknak. Nem ad igazi védelmet. Rengeteg helyen látok olyat, hogy a háziasszony pl. takarítás közben lerakja az ilyen „lakkal” kezelt padlóra a vizes aljú vödröt, flakonokat, ott marad kis ideig, és amikor felveszi, a helyén ott marad egy barna folt. A tapasztalat szerint sajnos ez a barna folt már száradás után sem tűnik el. Ilyen helyen még vállalok tisztítást, de rendkívül óvatosnak, körültekintőnek kell lennem, és a háziaknak minden tanácsomat be kell tartaniuk, hogy a távozásom után se barnuljon be a padló. Ha nem tartják be, akkor az az ő felelőségük!
Ipari hulladék faőrleményből készült laminált padlók: Na, ezekkel már más a helyzet. Az a probléma, hogy a gyártók v. forgalmazók még a saját leírásukban is ellentmondó kijelentéseket tesznek. Pl: „A padlólapok felülete rendkívül ellenálló, ezért padlóviasszal kezelni, lakkozni teljesen szükségtelen.” Majd pár sorral arrébb: ” A felmosórongyot azonban mellőzzük, mert ez túl sok vizet juttat a padló felületére „ Akkor ez most hogy is van…? Rendkívül ellenálló vagy nem….???
Azonban vannak korrekt leírások is. Pl. :Ha konyhába, előtérbe, nappaliba fektetjük a laminált padlót, szükséges az ún. Clicguard impregnáló anyagot használni, amit az illesztések közé kell tenni. Ez nem engedi, hogy két panel találkozásánál beszivárogjon a nedvesség és ezáltal megduzzadjon a hordozóréteg.
Mint fentebb említettem és képekkel is illusztráltam, speciális védő ponyva alkalmazásával fogom fel az esetleg lecsöppenő vizet.
Ez a módszer 99%-ig hatásos. Ugyanis még ekkor is kerülhet minimális vízpermet a padlóra, pl. mikor az eszközökről lecseppen a víz, vagy a cipő talpáról, amikor rálépünk a padlóra. Ez akkor okozhat gondot, ha Önnek valamilyen fa alapú – hajópadló, parketta, szalagparketta -, padlója van, és vagy olcsó, gyenge minőségű, régi, repedezett a lakkozása, vagy nincs rendszeresen víztaszító szerrel karbantartva. (Ha Ön sokat fizetett érte, az nem azt jelenti, hogy jó minőségű, gyárilag előre, kellően víztaszítóvá lett téve, hanem azt is jelentheti, hogy valamilyen távoli földrész helyi fafajtájából készült. Azonban ezt is rendszeresen karban kell tartani, ápolni kell!) A másik probléma, hogy nem szakszerű lerakás, vagy spórolás miatt az illesztések közé nem raknak vízzáró réteget, impregnáló anyagot. ( Clickguard impregnáló anyag, vagy enyv. ) Mivel ezen anyagok használatával történő lerakás időigényesebb, ezáltal drágább, ezt a folyamatot sokan kihagyják, mondván a nappaliba úgysem kerül víz. ( Ha tudnák milyen sok víztől felperdült laminált padlóval találkozom a szobákban! Felborult váza, üveg, pohár, vasaló, túlöntözött virág, csőtörés, radiátor repedés, ajtón, ablakon befolyó esővíz miatt.) A legjobb ha minden szálat parketta ragasztó segítségével raknak le. Sajnos sokan bedőlve a kereskedő részéről hanyagul odavetett : Erre nincs szükség, ez bepattintós! – mondatnak, nem ragasztják össze a lapokat. De vízzáró réteget sem tesznek a lapok közé.
Ekkor jöhetnek a gondok.
- Ha egy kellően nem ápolt vagy lerakott fa padlóra víz kerül, az elszíneződhet, azonban az pár óra múlva, amikor kiszárad, visszanyeri eredeti színét.
- Néha elveszti a színét, bemattul a felszíne, de egy vixolás után ismét fényes lesz.
- Viszont az is előfordulhat, hogy ha a szalagparketta nincs rendszeresen ápolva vagy szakszerűen lerakva, akkor a végei vagy az oldalai a víz hatására kissé felperdülhetnek, felpúposodhatnak. Ez viszont már nem áll vissza az eredeti állapotába. De megelőzhető!
Nyomatékosan javaslom, hogy ha Önnek fa alapú padlója van, – pláne, ha laminált -, ott, ahol a tisztítást kell végezni, ha máskor nem is, de a megrendelt tisztítás előtt 1-2 nappal mindenképpen kezelje meg alaposan, – úgy, hogy a résekbe is bőven jusson -, valamilyen viaszos padlóápolóval, vagy padlóbeeresztővel, ami vízhatlanná teszi a padlót! Pár havonta ezt egyébként is meg kellene tennie, ha a lerakáskor kimaradt a rések, illesztések kiszigetelése. Ha ezt megteszi, semmilyen elváltozás nem lesz a padlóján a tisztítás után.
A peremmel ellátott védő ponyva tökéletesen felfogja a tisztításkor lecsöpögő vizet. Viszont a munka végén fel kell mosni, eltüntetni a tisztítás apró nyomait. Ha nem kezeli le a padlót, akkor a felmosás után sérülhet a felszíne.
Én ezt nem tehetem meg Ön helyett, a megérkezésemkor nem állhatok neki az aktuális negyedéves padló karbantartást elvégezni, azaz felfényezni, ill. vízhatlanná tenni az egész padlóját.
Ha a nem szakszerűen lerakott, illetve az elmulasztott ápolások miatt a tisztítás után valamilyen elváltozás áll be a padlóján, azért felelősséget nem tudok vállalni, kártérítési igényt nem áll módomban befogadni.
Fontos figyelmeztetés! A szolgáltatás megrendelésével, illetve az igénybe vételével kijelenti, hogy elfogadja ezen korlátozott felelősség vállalást, a fenti szolgáltatási feltételeket!
Szükség van száradásra, vagy rögtön lehet őket használni?
Hát használni éppen lehet őket, csak vizes lesz az alsónemű, ha ráülnek. 🙂 Komolyra fordítva igen, kell őket szárítani.
Amikor Ön kimossa a ruháit, és kiveszi a mosógépből, azok is vizesek, meg kell őket szárítani. A bútorkárpitok esetében is szükség van száradási időre.
Van teendőm a bútortisztítást követően, miután Önök távoztak?
Igen, van. Biztos Önök is észrevették már, hogy néha előfordul, hogy a kimosott, kiteregetett ruhák alsó részéből egyszer csak elkezd csepegni a víz. Ez azért van, mert a gravitáció hatására a szövetben maradt víz összegyűlik az alján, majd amikor telítődik, akkor elkezd csepegni. Ez lejátszódhat a bútortisztítás során is. Hiába dolgozom profi, ipari géppel, akkor is marad valamennyi víz a szövetben. Ezért a távozásom után még legalább egy óráig rendszeresen be kell nézni a kitisztított bútorok alá, valamint az ágynemű tartóba, és az esetleg ott megjelenő vizet feltörölni. A tisztítás alatt végig a lehető legnagyobb gondossággal védem a padlót.
A távozásom után az esetleg később lecsöppenő víz okozta kárért nem tudok felelősséget vállalni!
Mennyi idő alatt száradnak meg?
Erre nem lehet egyértelmű választ adni.
Csak gondoljon arra, hogy ha Ön kimos nyáron, és kiteregeti a ruhákat, pár óra alatt megszáradnak, télen még másnap is nyirkosak. A hatalmas szívóerejű gépem hihetetlen hatékonyan visszaszívja a belevitt vizet. Azonban sok más tényező is befolyásolja a száradási időt:függ az anyagától, anyag vastagságától, a szennyezettség mértékétől – hogy hányszor kell végigmenni rajta -, a hőmérséklettől, van-e légmozgás, stb.
Télen is lehet tisztítani?
Ön nem szokott télen mosni? Dehogynem!
Kárpittisztításnál nem szokott száradási probléma fellépni télen sem, mert a profi gépem igen alaposan kiszívja a kárpitból a vizet, valamint a fűtés miatt jóval szárazabb a levegő. Továbbá a levegő teljesen körbe tudja járni, ezért aránylag gyorsan megszárad.
A helyszíni szőnyegtisztítás kapacitás hiánya miatt jelenleg szünetel.
Van minimális mennyiség, amiért már kijönnek?
Nincs. Én -szinte- bármekkora mennyiségért elmegyek Önhöz. Azonban hogy gazdaságos legyen egy helyszínre elautózni ezzel a drága üzemanyaggal, esetleg a dugóban üldögélni járó motorral, – ahelyett, hogy dolgoznék -, én mást találtam ki. Nálam nem minimális mennyiség, hanem minimálisan fizetendő összeg van. Pl. egy darab fotel tisztítását listaáron nem tudom elvállalni, mert az érte kapott kis összeg nem fedezné a költségeimet. De ha Önnek fontos az az egy bútor is, és látva a Galériában lévő fényképeket úgy dönt, hogy pont ilyen minőségi munkára van szüksége, és vállalja a most aktuális minimális 15 ezer forintos fizetendő összeget, akkor szabad kapacitás esetén bármekkora mennyiségért elmegyek Önhöz.
Még a mai napon meg tudják csinálni a tisztítást?
Mivel mi több napos, -szezonban hetes- előjegyzéssel dolgozom, erre elég kicsi az esély. De ha nagyon sürgős a tisztítás, ne adja fel előre, hanem csörögjön rám! Időnként elő szokott fordulni, hogy valamelyik megrendelőnek váratlanul közbejön valami, és lemondja a tisztítást, és lesz pár lyukas órám. Ekkor nekem is jól jön egy váratlan megrendelés, amit hirtelen be tudok szúrni. Ha történt egy „baleset”, hívjon fel, hátha véletlenül be tudom szúrni valahová.
Mennyi időn belül tudják megcsinálni a tisztítást?
Ez erősen időszak függő. Februárban, márciusban, kevesebb megrendelés van, melegben, nyáron, karácsony előtt több. Mint a Galériában is láthatja, igyekszem profi munkát végezni. Ezért szerencsére az új megrendelőim száma folyamatosan emelkedik, a régiek újra visszahívnak, illetve másoknak is ajánlanak. Ha már biztosan tudja, hogy a hónap, vagy hét mely időszakában szeretné kérni a tisztítást, ne hagyja az utolsó pillanatra a megrendelést, hanem azonnal telefonáljon, hogy időben be tudjam táblázni.
Az ésszerűség miatt meg kell szervezni a tisztítások útvonalát, hogy pl. ne kelljen a II.kerületből elmenni a XVII.-be, azután meg vissza a XXII-be.
Az a gyakorlatom remekül bevált, hogy megrendelés esetén felveszem az adatokat, és mielőtt arra a környékre mennék dolgozni, előtte 3-5 nappal visszahívom a kedves ügyfelet, és akkor beszélünk meg egy konkrét időpontot. Ennek az a nagy előnye, hogy így nem kell egész nap rám várni, hanem szinte óra pontossággal meg tudom mondani az érkezésem várható idejét, ezért Önnek sincs az egész napja lefoglalva. Sőt így a különleges kéréseket is jobban figyelembe tudom venni, mint pl. hogy reggel elsőként nála kezdjek, mert este már aludnának a francia ágyon.
Ha Önt hazaengedik a munkahelyéről, akkor arra is van lehetőség, hogy a kért idővel előtte telefonon felhívom, hogy kb. ekkor várható az érkezésem. Így tényleg csak a tisztítás idejére kell hazajönnie.
Van-e olyan körülmény ami lehetetlenné teszi a tisztítás elvégzését?
Igen. Az egyik például, ha a tisztítandó bútor az emeleten van, és oda nagyon szűk-, vagy csigalépcső vezet. Én nem kicsi, műszaki boltokban kapható kicsi, olcsó amatőr gépeket használok! A legtökéletesebb eredmény eléréséhez azok nem elegendőek, ezért profi ipari gépekkel dolgozom, amelyek igen méretesek és nehezek. Ha az emeletre az alábbi képeken lévő lépcsőkhöz hasonlókon lehet csak feljutni, netán még gyerekrács is van, esetleg korlát, ami még jobban beszűkíti a teret, akkor a tisztítást sajnos nem tudom elvállalni, mert a szűk hely miatt a gépeim nem férnek el.
Ezeken a típusú lépcsőkön sajnos nem tudom felvinni a hatalmas ipari gépemet.
Bio tisztítás, Vegyszermentes kárpittisztítás???
Manapság divatos a „bio, természetes, egészség tudatos, vagy a vegyszermentes” szavakkal dobálózni.
Először is tisztázzuk a vegyszer fogalmát. Idézet:
„A legtöbb ember képzeletében a vegyszer a méregnek valamiféle szinonimája, a kémia szemszögéből nézve viszont minden anyag vegyszer! Olyan vegyi hatású, gyakorlati alkalmazású anyagok, melyeket minden nap használsz, otthon a háznál, előfordul az élelmiszerekben, kozmetikumokban, tisztítószerekben, stb. „
Tehát pl. az ecet, a só, a szódabikarbóna, vagy a széndioxid is vegyszer, noha az élelmiszeriparban is, de a takarítás, kárpittisztítás során is szokták használni őket.
Bio tisztítás.
Kezdjük ott, mi is az a bio.
Egy életstilus, ameklynek a célja az egészségünk és a Földünk kímélése.
A jelenlegi globális felmelegedést, a légkör szennyezését 80 %-ban az emberi tevékenységek miatti megnövekedett szén-dioxid kibocsátás okozza. Tehát az iparszerűen, nagy mennyiségben tisztításra használt szén-dioxidot én nem annyira mondanám bionak…
Vannak akik azt állítják, hogy a tisztításra használt szén-dioxid csak nagyon kevés az összes kibocsátotthoz képest. Ez igaz. De hasonlót mondanak azok is, akik csak egy csikket dobnak el az utcán, hogy „Csak azt az egyet dobtam el.” De abból lesz az a rengeteg, ami az utcákat csúfítja el…
Ezért a személyes véleményem az, hogy olyan mint vegyszermentes kárpittisztítás nem létezik. A tiszta csapvíz nem oldja a zsírt, meg a koszt. Márpedig a bútorkárpiton, szőnyegen az van, ugyanis a napi használat során a bőrünkről zsír rakódik rá, abba pedig beleragad a levegőben szálló por, korom, a gyerek leönti, össze tapicskolja koszos kézzel. Lehet a szavakkal játszani, de valamilyen kemikáliát muszáj tenni a vízbe, ami feloldja a zsírt, meg a koszt.
És ha a csapvízbe bármit belekevernek a tisztításhoz, akkor az már nem vegyszermentes kárpittisztítás!!!
A feladat inkább az, hogy olyat használjunk aminek a lehető legkevesebb a káros hatása van az emberekre és a természetre.
Én nem állítom, hogy vegyszermentes technológiát használok, mert igenis teszek némi vegyszert a vízbe, ami feloldja a zsírt és a koszt. Viszont állítom, hogy a lehető legbiztonságosabb zsíroldó-, és tisztítószert használom, ugyanis az egész napos, folyamatos használat során sincs szükség védőkesztyű használatára, mert nem bántja a bőrömet. Mint minden tisztítószer ( Xi ) szemirritatív, – tehát ha szembe kerül, akkor csípi, mint pl. az otthoni hajsampon. Ja, és persze tilos meginni, de ennyi!
De igyekszem még ebből is a lehető legkevesebbet felhasználni a speciális technológiámmal. A fertőtlenítést elsősorban nem vegyszerekkel érem el.
A mosógépben az előmosás programot használjuk, ami kedvező a rendkívül szennyezett ruhák mosására. A gép 90C°-ra fűti fel a vizet, ami felerősíti a mosás hatékonyságát. A profi kárpittisztítás során én is ezt teszem, ennyire melegítem fel a vizet. Így a kórokozóknak esélyük sincs a túlélésre.
Továbbá a rendkívül magas hőfokú víz önmagában is kiváló hatékonysággal oldja a zsírt, ennek köszönhetően a tisztítószerből is lényegesen kevesebb kell.
Kihagytunk valamit?
Ha bármilyen egyéb kérdése lenne még, várjuk a hívását! Tel: +36-30/99-55-299